warm welkom :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu warm welkom :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

warm welkom :D

Blijf op de hoogte en volg tinab

19 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is hier echt genieten in Paramaribo. Ik ben maandagavond hier aangekomen. De vlucht verliep allemaal voorspoedig alleen op het einde konden we niet landen omdat het erg regende in Zanderij. We hebben toen nog een kwartier rondgevlogen en kregen toen een bericht dat we konden landen, het regende iets minder hard. De landing verliep allemaal goed alleen eenmaal op de grond was er maar 1 bus om ons naar de aankomsthal te brengen. doordat er maar 30 mensen in konden per keer kon dit wel langer als een uur gaan duren dus heb ik het maar op een lopen gezet. Ik had natuurlijk geen paraplu mee dus ik was helemaal doorweekt en in de aankomsthal stond de airco op standje hard. Dus ik was dan wel in Suriname maar ik had het koud. Na drie kwartier was ik langs de douane en had ik mijn koffer gevonden. Lydia stond mij op te wachten met een briefje met mijn naam en toen bracht ze mij naar mijn appartement. Mijn appartement is ongeveer 20 vierkante meter en heeft alles wat ik nodig heb. Een bed, wc, douche, koelkast, kast, tafel, wastafel 2 stoelen, spiegel en een televisie. Ik heb de tv alleen nog niet aangehad. Foto's zal ik nog wel maken maar dan moet ik eerst alles aan kant hebben:p Maandagavond heeft mijn huisbaas mij ook nog voorgesteld aan mijn huisgenootjes en ik werd heel warm ontvangen. De eerste nacht was wel wat onwennig. Onze buurman heeft veel honden en een papegaai en die zingen 's nachts erg mooi. Na een poos wakker liggen besloot ik er om 5 uur uit te gaan. Ik ben toen mijn koffer uit gaan pakken en om half 10 ontmoete ik Jan en Wilma. Heel leuk om ze weer te zien en 's middags zijn we uit eten geweest bij de waterkant. We hebben door de palmentuin gewandeld en zijn nog bij oasis geweest. Toevallig is mijn slb-er van de Hanze hogeschool Groningen nu ook 2 weken in Paramaribo en 's middags ben ik ook samen met haar en nog 2 docenten van de Hanze naar mijn stageplek geweest, stichting Claudia A. We hadden een afspraak om 12 uur met de directrice maar die was nergens te bekennen. Toevallig waren er nog 2 stagiaires en die gaven ons een rondleiding. Heel confronterend om dat allemaal te zien. stapelbedden van drie hoog. Kinderen die bij elkaar in bed slapen. Slechte hygiëne, geen bestek, te weinig bekers. Het weeshuis heeft plek voor 15 kinderen maar er wonen momenteel 42. Ik begin maandag met stagelopen. Ik hoop dat ik de situatie kan verbeteren. Ik ga er in elk geval mijn best voor doen.

Woensdag ben ik met Jan en Wilma naar de plantage peperpot geweest. We moesten Jan eerst nog even overhalen maar uiteindelijk bracht hij ons met samengeknepen billen naar de overkant van de jules wijdenboschbrug. Peperpot was een voormalige koffieplantage. Hier hebben we gewandeld en rondgekeken. De plantage is nu weer overgenomen door de natuur omdat het op een gegeven moment niet meer onderhouden werd. We hebben helaas niet veel dieren gezien. Maar dat kan nog komen. Eenmaal weer aan de andere kant van de brug zijn we op fietsenjacht geweest, maar dit is helaas niet gelukt. Ik heb het gevoel dat ze gelijk de hoofdprijs vragen voor een fiets als ze zien dat je blank bent. Straks maar even verder zoeken. Daarna moest ik alweer afscheid nemen van Jan en Wilma:( Ze vliegen vandaag weer terug naar Nederland. Toen heb ik mij snel omgekleed en ben ik samen met Jinke in een taxi naar een restaurant geweest. Hier ontmoette ik alle studenten van de Hanze die hier in Suriname stage lopen en Fokje en de andere docenten waren er ook bij. We bestelden een rijsttafel en het was erg lekker en gezellig. Om 12 uur ging er vuurwerk de lucht in omdat het Chinese nieuwjaar vannacht begon. En vandaag is het dan ook een nationale feestdag. Dat is wel een feestje waard :D straks gaan we even een terrasje pakken en vanavond gezellig op stap :D

  • 19 Februari 2015 - 14:52

    Wendy:

    Super leuk Tien! Heel veel plezier nog! Liefs

  • 19 Februari 2015 - 15:39

    Frans:

    T is net Bovensmilde zo te lezen: Vuurwerk, Feestdag, Rijsttafel, Feestje, terrasje en gezellig op stap! Leuke stage!

  • 19 Februari 2015 - 15:44

    Christa :

    Al heel wat gedaan en gezien in een paar dagen, leuk Tina!

  • 19 Februari 2015 - 20:05

    Erna:

    Hey Tina, wilde je nog veel plezier en succes wensen bij je stage ! Gr Jan Piet Erna en Rick ( zal af en toe niet meevallen als ik dat zo lees, maar geniet er toch van)

  • 19 Februari 2015 - 21:52

    Lisa:

    Veel plezier tina!!!!

  • 19 Februari 2015 - 22:07

    Abko,Johan En Klaudia Bruggenkamp:

    Dag Tina
    Nog maar 3 dagen geleden afscheid van je genomen op Schiphol en nu al zoveel dingen meegemaakt!
    Mooie, maar ook minder mooie dingen gezien. Fijn dat Jan en Wilma jou de eerste dagen zo opgevangen hebben. Veel plezier verder en we kijken uit naar een nieuw verslag.
    Veel liefs van je broer, pap en mam

  • 19 Februari 2015 - 23:37

    Chantal:

    Super leuk tien.. ook leuk zo'n blog.. kunnen we je mooi volgen!
    Geniet er van! Liefs!

  • 20 Februari 2015 - 07:32

    Maarten B:

    Klinkt allemaal heel goed gelukkig! Je vermaakt je al goed! Succes met de hondjes en de papegaai! Hopelijk wordt het slapen wel beter. Daarnaast hoop ik dat je je stageplek ook tot een betere plaats kan maken dan toen je aankwam!
    Succes Tina!

  • 20 Februari 2015 - 08:51

    Irma:

    Hey meis,
    Super leuk om te lezen.
    Geniet ervan het is echt een top ervaring ;)

  • 20 Februari 2015 - 13:34

    Jos:

    Hoi Tina, leuk om je zo te kunnen volgen aan de andere kant van de wereldbol. Zo te lezen hoef je je niet te vervelen!! Succes en veel plezier daar.

  • 24 Februari 2015 - 11:40

    Frieda En Jan:

    Wat een overgang voor jou. Mooi om jou zo te kunnen volgen. Ben benieuwd naar de belevenissen in het weeshuis !!

  • 25 Februari 2015 - 21:42

    Jan En Wilma:

    Hoi Tina,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Als we het goed onthouden hebben is dat de 25ste toch? Al weten we natuurlijk alles al, het was toch leuk om je verslag te lezen. Wij hadden een zeer voorspoedige vlucht naar Nederland. Met ons is alles goed maar het is nog steeds wennen aan het temperatuurverschil. We hebben eigenlijk wel weer zin om naar huis te gaan, naar Boef en Sanne, ons eigen gedoetje en het warmere weer. Inmiddels ben je begonnen met je stage en we zijn erg benieuwd hoe dat gaat. We kijken dat ook uit naar je volgende verslag. Succes met alles!

    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2015

-

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2015

Mo syi

27 Juni 2015

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

14 Juni 2015

Money money :s :)

29 Mei 2015

De tijd vliegt voorbij!

10 Mei 2015

Uwekio
tinab

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 15209

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: