wat ben ik bevoorrecht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu wat ben ik bevoorrecht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

wat ben ik bevoorrecht

Blijf op de hoogte en volg tinab

03 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Na een kort weekend door het kbf begon de stageweek weer. Ik mocht voor de eerste keer mee op huisbezoek en na een poosje zoeken hadden we het "huis" gevonden. Een vrouw met een gehandicapt zoontje had gebeld naar Betheljada en zij wou graag hulp ontvangen. We gingen naar binnen en anderhalf uur later stond ik aangedaan door de situatie waarin de vrouw verkeerd weer buiten. Als je zo werkt en woont in Suriname dan heb je eigenlijk helemaal niet zo erg door wat er in die huizen afspeelt waar je voorbij fietst. Ik werd wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt en wat zou ik zo iemand graag willen helpen. Maarja hoe???

Woensdag was het weer casinodag en deze keer maar 4 SRD verlies, jaja ik ga vooruit. Nog even en ik maakt winst. :P Ook ben ik naar de bank geweest om geld te storten voor mijn verblijfsvergunning. Ook een ervaring op zich. Wat mij vooral opvalt is dat er in Winkels, bank, e.d. Veel meer mensen werken als in Nederland. Veel beveiligers die een beetje controleren of alles goed gaat en in de winkel. Dan kom je in de winkel bij de kassa dan staan er 3 werknemers bij de kassa. Nummer 1 legt het spul op de band, nummer 2 scant het eten en rekent af en nummer 3 die pakt het spul in. De eerste keer dat ik boodschappen ging doen had ik niet door dat die jongen daar werkte dus toen hij mijn spullen wou pakken greep ik gelijk in. Pas later ontdekte ik dat hij daar werkte.

En donderdag ging ik naar de vreemdelingendienst voor mijn verblijfsvergunning. Lekker sportief 18 km fietsen. Maar dat was nog niet genoeg want ik kon het dus niet vinden. Ik was er al een keer eerder geweest voor een stempel in mijn paspoort dus ik dacht dat ik het wel zou herkennen. Maar ik ben er eerst twee keer voorbij gefietst. Maar ik vind wel dat mensen in Suriname je wel altijd de weg willen wijzen. Ze nemen er echt de tijd voor en geven goed advies. Maar eenmaal bij de vreemdelingendienst te zijn aangekomen was het 9 uur, 4 uur later stond ik weer buiten, en het innemen van mijn papieren koste 10 minuten tijd. #wachte wachte wachte. Gelukkig had ik een boekje meegenomen dus ik vermaakte me wel. Eenmaal thuis ff lekker in mijn kamer met airco gesport en 's avond was het alweer tijd voor het afscheidsetentje van Anne-britt. Ik ga je missen meid!

• 04 April 2015 - 15:16

Hallo Tina,

Je belevenissen bij de kassa vonden we zeer vermakelijk om te lezen. We zagen het al helemaal voor je: ' Jouw ingrijpen'.....en je gezichtsuitdrukking nadat je in de gaten kreeg wat de bedoeling was

• 04 April 2015 - 15:20

Ben En Zwanny:

Hummmm er ging iets mis.

• 04 April 2015 - 15:22

Ben En Zwanny:

Het bericht komt niet goed over: Fijne paasdagen.

• 05 April 2015 - 22:28

Tinab :

Wat jammer! het gaat bij meer mensen wel mis hoor ik. Jullie ook fijne paasdagen!

Liefs tina