prinses, aap, dwergen en nog veel meer. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu prinses, aap, dwergen en nog veel meer. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

Blijf op de hoogte en volg tinab

27 Juni 2015 | Suriname, Paramaribo

Alweer twee weken voorbij en weer veel beleefd, dus weer hoog tijd voor een verslag. De vorige keer vertelde ik over de staking bij Betheljada en die is helaas nog steeds aan de gang. Wij als stagiaires draaien de dagopvang, in het begin was het erg wennen maar met de dag gaat het steeds beter. Het bestuur en de werknemers hebben samen nog geen oplossing gevonden en wanneer de staking stopt is dus ook nog onbekend. Dinsdag gingen we altijd naar de pier maar dit kan momenteel ook niet doorgaan en dit geld ook voor het zwemmen. Erg jammer dat de kinderen hier de dupe van zijn. Maar we roeien met de riemen die we hebben en er zijn ook veel leuke dingen gebeurt. Vorige week was er een ouderbijeenkomst en er waren best veel ouders. De ouders kregen voorlichting over voeding en ook ik vond het erg leerzaam. Diezelfde dag kwam sneeuwwitje(Maud Mulder) en de cast met nog meer bekende Nederlanders naar Betheljada om de kinderen een leuke dag te bezorgen. De kinderen vonden het erg leuk en deze week treden ze op in het theater voor voornamelijk weeskinderen. Om ook deze kinderen een leuke dag te bezorgen. Daarnaast zijn er ook reguliere voorstellingen dus ik ga morgen ook heen! :D. Aanstaande zaterdag wordt er een sponserloop voor Betheljada georganiseerd door de plaatselijke judo vereniging. Het geld dat we hiermee verzamelen wordt besteed aan een rolstoel voor Brejorny. Hij heeft een waterhoofd en heeft nog geen geschikte rolstoel. Ik ren ook natuurlijk ook mee :D

Gisteren was het tijd voor rum. Samen met huisgenoten en vrienden en vriendinnen zijn we naar het rumhuis geweest waar het bekendste drankje van Suriname wordt gebrouwen, namelijk borgoe! We kregen een rondleiding door de fabriek en last but not least een tasting. jamjam.

Met boksen gaat het erg goed. Omdat het een half uur fietsen is ga ik vaak heen met de fiets en terug met de fiets in de taxi. Helaas regende het deze week een keer en toen ben ik met de bus gegaan. Echt grappig hoe die bussen rijden. Er zijn geen haltes maar als je mee wilt moet je de bus gewoon wenken. Dan stopt hij en als je er uit wilt druk je op een belletje. Voor mensen met wagenziekte is het geen aanrader en ook niet voor mensen die van een goed gesprek houden want de muziek staat keihard aan. Toen ik thuiskwam wou ik lekker relaxen in de hangmat maar die was al bezet. Er zat gewoon een aap in! Een vriend van een huisgenoot van mij had hem gekocht van een man die hem mishandelde. Nu wordt hij binnenkort naar het dierenpark gebracht. Hij kan helaas niet meer in het wild leven omdat hij altijd in gevangenschap heeft gezeten.

Gisteren hebben we cocktails gedronken in paramaribo omdat het de laatste avond was van Soraya. We hebben net nog even pannenkoeken gegeten en haar toen uitgezwaaid. Ik ga je missen meid, goede reis en tot ziens!

  • 27 Juni 2015 - 21:02

    Christa :

    Leuk Tina, vooral die aap in de hangmat

  • 28 Juni 2015 - 14:47

    Abko, Johan En Klaudia Bruggenkamp:

    Wat weer een belevenissen Tina. Alhoewel je al lang in Suriname verblijft, beleef en zie je steeds nog weer nieuwe dingen. Wat voor soort aap is jullie tijdelijke huisdier? Lief dat die vriend van je huisgenoot zich ontfermd over dit dier. Veel plezier nog de komende weken en we wensen je nog veel succes met het afronden van je laatste opdrachten en verslagen. We verheugen ons op je thuiskomst!
    Liefs van pap, mam en Johan.

  • 28 Juni 2015 - 15:54

    Jan En Wilma:

    Lieve Tina,

    Weer een leuk verslag om te lezen! Goed dat jullie de boel bij Betheljada zo goed draaiende houden, daar leer je veel van. Inderdaad jammer dat jullie niet naar de pier kunnen en niet kunnen zwemmen. Hopelijk komen de werknemers en het bestuur snel tot een overeenkomst.
    Wat goed dat die vriend zich om de aap bekommerde en nu vrij is van mishandeling. Grappig om de aap in de hangmat aan te treffen, hij/zij kan zich nu ook wat ontspannen nu hij/zij verlost is van die vreselijke man!
    Een flinke bui zou hier ook zeer welkom zijn want het is hier erg heet. Maar regenen doet het niet in deze periode van het jaar. De natuur zucht onder de brandende zon...Boef en Sanne zoeken ook koele plekjes in huis op en wagen zich pas naar buiten als de avond begint te vallen.
    Het eind van je stage komt in zicht en we wensen je nog veel succes de komende tijd.

    Liefs van ons.

  • 28 Juni 2015 - 16:13

    J Kerkhof:

    Lieve tina

  • 28 Juni 2015 - 16:21

    Jkerkhof:

    Lieve Tina we hebben hier nu ook eindelijk zomer en hebben een paar uur buiten gezeten jouw verhaal daarna gelezen leuk tijdverdrijf!je hebt het wel druk nu he sterkte ermee en groeten van oom jan en tante Hennie ( we zijn met de laatste pot appelmoes bezig )

  • 29 Juni 2015 - 10:06

    Ben En Zwanny:

    Hoi Tina,

    Gi odihoe? (Hoe gaat het?) ja, ja, wij spreken ook een woordje Surinaams.... Ik weet alleen niet of het goed geschreven is.
    Het zal niet altijd even makkelijk voor jullie zijn, nu er zo'n staking onder het personeel is. Maar wat zul je dit achteraf een leerzame periode vinden.
    En wat maak je een geweldige dingen mee. Of het nu een wiebelende bus is met harde muziek of een aap in een hangmat.....je schrijft alleen niet wat voor aap het is. Wij denken dan meteen aan een gorilla of op zijn minst een chimpansee .......maar misschien is het wel een ringaapje.
    Wel tof van je huisgenoot dat hij een goede opvang voor de aap gaat zoeken.

    Wij hebben net een heerlijk TT-weekend met mooi weer achter de rug.
    Voor nu toi, toi, toi voor de komende tijd.

  • 29 Juni 2015 - 16:40

    Tinab :

    Jeeej net mijn eindbeoordeling van supervisie gehad en ik heb een 7,5! super blij. De aap was geen gorilla hoor maar een baby. Ik heb een foto geplaatst op de website maar hij is bij het verkeerde verslag beland. Hij staat bij: de tijd vliegt voorbij".

    Jullie mogen wel wat regen hebben van mij hoor Jan en Wilma. Als het hier regent valt er gelijk heel veel. Bij Betheljada heeft al helemaal blank gestaan. Gelukkig wordt het weer steeds beter. Daar ben ik wel blij mee want dan kan ik nog even zonnen voordat ik weer naar Nederland ga.

    Fijn dat het in Nederland nu ook mooi weer is oom Jan en tante Hennie. De zomer komt er aan. Ik hoop dat we een mooie zomer tegemoet gaan. Smul maar lekker van de appelmoes:) Als de appels er weer zijn gaan we weer nieuwe maken :D.

    Hihi daar heb ik nog nooit van gehoord Ben en Zwanny :p Fa waka is hoe gaat het? Misschien is dat Saramaccaans, dat wordt hier voornamelijk in het binnenland gesproken. Maar ay go (het gaat goed met mij) Hoe gaat het met jullie? Ja ik had al gehoord dat jullie mooi weer hadden met de tt. Dat heb ik wel moeten missen. dat heb je hier niet.

    Bedankt allemaal, het zijn nu echt de laatste lootjes ik heb 10 juli mijn eindbeoordelingsgesprek van stage. 15 juli is mijn laatste dag en dan heb ik gewoon vakantie :D jeeej zin in!

  • 05 Juli 2015 - 23:45

    Ina:

    Hoi Tina, we hebben jouw verslag weer met plezier gelezen. Wat weer een belevenissen. Jeetje zeg, wat fijn voor je dat jouw stage zo goed wordt beoordeeld. Top! Nog een paar weekjes en dan sta je weer met beide benen op Nederlandse bodem. Nog veel werkplezier daar en een heel goede thuisreis gewenst.
    Doeiii, groetjes van ons en tot in het mooie, warme Bovensmilde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2015

-

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2015

Mo syi

27 Juni 2015

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

14 Juni 2015

Money money :s :)

29 Mei 2015

De tijd vliegt voorbij!

10 Mei 2015

Uwekio
tinab

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 15213

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: