Mo syi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu Mo syi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

Mo syi

Blijf op de hoogte en volg tinab

15 Juli 2015 | Suriname, Paramaribo

Op 11 februari schreef ik mijn eerste verslag. Ik stond toen voor een groot avontuur. Het duurde toen nog vijf dagen voordat ik in het vliegtuig stapte richting Suriname. Nu al meer als vijf maanden later schrijf ik alweer mijn laatste verslag. Dit avontuur zit er al bijna op voor mij. Ik heb veel beleefd en veel geleerd. De afgelopen week is de staking bij Betheljada gelukkig eindelijk gestopt! Er is nu veel meer rust op de werkvloer, ook bij de kinderen. De sfeer is nu een stuk prettiger geworden. Wel fijn dat ik mijn stageperiode af kan ronden nu iedereen weer aan het werk is. Want vandaag is mijn laatste dag! Ik heb mijn eindbeoordeling gehad van supervisie en stage en op beide onderdelen had ik een dikke voldoende. Ik ben er erg blij mee!

Om dit te vieren heb ik de afgelopen dagen nog veel leuke dingen gedaan. Zo ben ik op trip geweest naar de jodensavanne, hebben we keti kotti gevierd, geshopt, geld binnengehaald bij het casino en gezellig op stap geweest met vriendinnen. Vorige week zijn mijn lieve vriendinnetjes Marlies en Victorie weer naar Nederland gevlogen en Anne-Britt is weer terug in Suriname :D. Ook de tijd van afscheid nemen is voor mij aangebroken. Aanstaande zaterdag stap ik weer op het vliegtuig richting Nederland. Stiekem heb ik er wel een beetje zin in om jullie allemaal weer te zien, te knuffelen en gezellig bij te kletsen! Toch is het ook wel dubbel omdat ik hier toch dingen hebt opgebouwd en er afscheid van moet nemen. Vandaag laatste dag stage, morgen laatste dag boksen, laatste keer havana en vrijdagavond wordt dan echt mijn laatste feestje in Su.

Toen ik aan dit avontuur begon, praat je met heel veel mensen en je hoort zoveel mooie verhalen, maar als je hier dan echt bent en alles meemaakt begint het pas echt te leven. Het is een groot land met een mooie natuur en brede cultuur. Die cultuur is soms wel wennen, vooral alle mannen die je naroepen, toeteren, fluiten en nog veel meer. Gek genoeg, weet je hier na verloop van tijd ook wel mee om te gaan maar dit ga ik niet missen als ik weer in Nederland ben. hihi. Ik heb hier echt een super leuke tijd gehad, ik heb veel nieuwe dingen geleerd en ik ben blij dat ik wat heb mogen betekenen voor de kinderen bij Betheljada. Ze hebben stuk voor stuk echt mijn hart gestolen. De stichting heeft veel plannen om de zorg te verbeteren en om in de toekomst nog meer kinderen op te kunnen vangen. Ik wens ze heel veel succes met deze initiatieven. Ondanks het feit dat er dingen zijn die beter kunnen vind ik dat ze al trots mogen zijn op alles wat ze bereikt hebben.

Mijn eerste verslag die ik schreef had als titel 'nog 5 dagen'. Toen was ik nog in Nederland en moest ik nog vijf dagen wachten om in het vliegtuig te stappen. Vandaag is het woensdag, over 5 dagen sta ik weer thuis tussen de bloemen, bosjes te snijden. Ik kijk er naar uit. Maar voordat het zover is, eerst nog even volop genieten van Su!

mo syi!

Liefs Tina

• 15 Juli 2015 - 22:02

Papa,mama En Johan:

We verheugen ons op je thuiskomst lieverd! Een hele goede reis en tot zondag!

Dikke kus van ons alledrie.

• 15 Juli 2015 - 23:38

Ben En Zwanny:

AHDJOSSIE Tina!

Mooi te lezen dat al je geweldige belevenissen zo'n verrijking voor je zijn, niet alleen voor nu maar ook straks voor de rest van je leven. En al die byzondere mensen draag je mee in je hart.
    Welkom thuis op de Wieke!!!!!
    Goede reis, als buren kijken we naar je uit!

• 16 Juli 2015 - 13:30

Jan En Wilma:

Lieve Tina,

Fijn dat je een goede beoordeling had maar we hadden ook niet anders verwacht! Wat is de tijd toch snel gegaan. Zo zet je voet op Surinaamse bodem en nog even en dan vlieg je weer naar huis. Nog een paar fijne dagen en alvast een hele goede terugvlucht naar NL. Je neemt heel wat ervaringen en mooie herinneringen met je mee en we zijn blij voor je dat je deze kans hebt gekregen!
    Voor ons lijkt Suriname alweer zover weg. We hebben inmiddels al een nieuwe reis geboekt, we gaan begin volgend jaar voor bijna 8 weken naar Indonesië. We willen naar Bali, Sulawesi, de Molukken en Gili Air. We kijken er heel erg naar uit!

Liefs van ons.

• 17 Juli 2015 - 12:25

Christa :

Goeie reis Tina!

• 17 Juli 2015 - 16:15

J Kerkhof:

C lieve Tina oom jan zegt dat hij zit te wachten op de eerste knuffel op z'n Gronings we wensen je een goede reis terug liefs oom jan en tante henny

• 17 Juli 2015 - 18:28

Hans:

Hallo Tina,
    't Zit erop. Toch wel snel gegaan. Een heel goede reis en welkom in Nederland!
    Tot ziens in Drenthe.

Knuffel,

Hans.

• 17 Juli 2015 - 18:30

Hans Zijffers:

Tina, wat heb je liever, een Groningse of een Drentse knuffel?