stagelopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu stagelopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

stagelopen

Blijf op de hoogte en volg tinab

03 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Vorige week ben ik begonnen met stagelopen bij stichting Claudia a. De eerste dagen heb ik kennisgemaakt met iedereen en heb ik taken uitgevoerd zoals kinderen naar school brengen, helpen koken, schoonmaken, wassen, leuke dingen met de kinderen doen die nog niet naar school gaan, kinderen ophalen van school, helpen met huiswerkbegeleiding en nog veel meer. Helaas waren er vaak geen leidsters en kregen wij als stagiaires verantwoordelijkheden die niet bij onze taken horen. Woensdag was de dag der revolutie in Suriname en op deze feestdag zijn alle Surinamers vrij. Ook ik had vrij genomen en heb toen met mijn huisgenootjes een tripje gedaan. s' Morgens zou de bus om 8 uur vertrekken vanuit Paramaribo maar iedereen was er netjes op tijd behalve de bus. Om half tien vertrokken we en onderweg moesten we eerst nog een paar keer stoppen om te tanken en boodschappen te doen. Uiteindelijk waren we bij de vlindertuin aangekomen en daar kregen we een rondleiding. Erg leuk om allemaal te zien en ik heb zelfs nog een kleine schildpad vastgehouden. :D daarna gingen we weer in dus bus en heb ik iedereen getrakteerd op een snoepje omdat ik deze dag 21 was geworden :D eenmaal in Parabello gingen we ziplinen en hebben we ook een lekkere lunch gehad. Tegen 5 uur gingen we naar de Carolina greek maar door de regen konden we helaas niet aan het strand liggen. Gelukkig was er een overkapping en s' avond hebben wij lekker gegeten. Om 12 uur was ik weer thuis en toen pas las ik alle leuke en lieve berichtjes en cadeautjes die ik voor mijn verjaardag had gekregen. Kortom een zeer bijzondere en leuke verjaardag! De volgende dag er weer vroeg uit voor stage en er stond mij een bijzondere dag te wachten. Ik mocht met twee oudere cliënten van stichting Claudia a naar een bijeenkomst van de wheelchair stichting del corazon. Dit is Spaans voor vanuit het hart. Dit is een stichting die geld inzamelt om rolstoelen te kopen en deze gratis weggeeft aan mensen in ontwikkelingslanden die het nodig hebben. Na de bijeenkomst werden alle mensen met een lichamelijke beperking beoordeelt en opgemeten en kregen uiteindelijk een rolstoel. Ik kwam aan de praat met de eigenaar van de stichting en ik kreeg echt kippenvel van alle verhalen die hij vertelde. Echt een organisatie die werkt vanuit het hart. S' middags brachten we de cliënten weer naar huis maar nu samen met hun nieuwe rolstoel. Daarna ging ook ik lopend naar huis want helaas had ik nog steeds geen fiets. Gelukkig had Jarno op marktplaats nog één gevonden en die kon ik s'middags ophalen. Een mooie damesfiets met versnellingen. Ik ben er erg wijs mee. Het fietsen in de stad gaat ook steeds beter. Het is natuurlijk wel wennen om aan de andere kant van de weg te fietsen maar de automobilisten houden wel rekening met je. En s'morgens is het net zo snel als autorijden want je fietst zo alle files voorbij. Afgelopen weekend hebben we paramaribo verkent. We zijn naar de markt geweest, fort zeelandia, de vogeltjeswedstijd op het onafhankelijkheidsplein en naar de katholieke kerkdienst in de sint Petrus en Paulus kathedraal. Dit is de grootste houten kathedraal van de wereld. Echt een hele mooie kerk. Ik ga er binnenkort nog een keer heen om foto's te maken. De dienst vond ik een beetje statisch, ik had het swingender verwacht. Maar ik vond het wel bijzonder om dat een keer mee te maken. Maandag begon de stageweek weer maar de begeleiding van mij als student was nog ver te zoeken. Daarom heb ik vandaag besloten om een andere stageplek te zoeken want ik moet mijn schoolpunten niet in gevaar brengen :s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2015

-

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2015

Mo syi

27 Juni 2015

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

14 Juni 2015

Money money :s :)

29 Mei 2015

De tijd vliegt voorbij!

10 Mei 2015

Uwekio
tinab

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 15224

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: