Bigipan en kbf - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu Bigipan en kbf - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

Bigipan en kbf

Blijf op de hoogte en volg tinab

30 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Vorig weekend was het weer tijd voor een tripje. Deze keer gingen we naar Bigipan. Dat ligt in het noordwesten van Suriname op de grens met Guyana. We vertrokken 's morgens mooi op tijd en onderweg naar Bigipan maakten we een aantal stops in Groningen, aan de kust, bij een oude fabriek en bij een Hindoetempel. Onderweg zongen we liedjes en genoten we van de mooie natuur en de vele rijstvelden die aan ons voorbij gingen. Op een gegeven moment stopte de bus en gingen we per boot verder. Na 20 minuten varen kwamen we bij een heel groot meer en midden op dat meer was onze slaapplek. Een houten huisje op palen, echt super tof! Ik hing snel mijn hangmat aan de veranda en toen gingen we weer in de boot, vogels spotten. Het duurde niet lang voordat we een vogel zagen want ze waren echt overal. Flamingo's, rode ibissen en in hele grote groepen, echt super mooi. Toen het donker was gingen we weer de boot in, maar nu op zoek naar een kaaiman. Na een poosje rondvaren was het ons uiteindelijk gelukt op er één te vangen. anderhalf meter lang, voor een kaaiman een grote. Weer in ons huisje op het water, stond er een lekkere cocktail op ons te wachten en hebben we samen met de groep een paar spelletjes gespeeld. Om daarna lekker in mijn hangmat in slaap te vallen. Om 6 uur schok ik wakker door de wekker die ik vergeten was uit te zetten #blond. Maar zo wil ik elke morgen wel vroeg opstaan, aan het water, met een opkomende zon en allemaal dierengeluiden om je heen, echt genieten! Na het ontbijt hebben we lekker gezond en zijn we nog naar een modderbad geweest. Rond 2 uur gingen we helaas alweer naar huis. Ik wil blijven!!

De volgende dag begon de werkweek weer en deze keer een bijzondere want deze week was het kinderboekenfestival! Met stichting Betheljada hebben we hier ook een stand om meer bekendheid aan de stichting te geven en om kinderen kennis te laten maken met onze doelgroep, meervoudig beperkten. Elke morgen gaven we presentaties aan verschillende klassen en in de middag stonden we achter onze stand om informatie te geven en om donaties te werven voor het goede doel. De overheid geeft wel een vergoeding per kind dat wij verzorgen maar dit is te weinig om de kinderen alles te bieden wat ze nodig hebben. Het was een leuke en leerzame week. Ik werd zelfs al juffrouw genoemd, echt zo lief, hihi. Na de presentatie, deden we met de klas ook een quiz en de klas die het meeste antwoorden goed heeft wint een prijs. Zij krijgen namelijk een les op school aangeboden door ons en dan nemen we ook kinderen met een beperking mee zodat ze ook kunnen zien hoe het is om een beperking te hebben. Over een maand is er weer een festival in Lelydorp, daar gaan we ook heen. Ik heb het erg naar mijn zin bij kindertehuis Betheljada. Ik vind het leuk om met de doelgroep te werken en ik leer veel. Deze week ga ik een meisje observeren en dan activiteiten bedenken of ontwerpen om met haar te doen om zo haar cognitieve ontwikkeling te stimuleren. Dit ga ik een half jaar doen. Ze is best wel slim maar de kinderen kunnen zich niet zoveel ontwikkelen omdat ze niet naar school gaan. Dat is ook veel te moeilijk voor onze doelgroep. Maar op deze manier gaan we dan toch proberen om haar ontwikkeling te stimuleren. Ik ben benieuwd!

  • 30 Maart 2015 - 18:56

    Papa,mama En Johan:

    Lieve Tina

    Terwijl we je verslag lezen, reizen we in gedachten met je mee. Je bent weer mooie ervaringen rijker en als we je voor een groep kinderen zien staan op de foto zijn we supertrots op jou! De foto van de kaaiman vinden we wat minder. BBBRRRRR wat een bek!! Was je er zo dicht bij? Doe wel voorzichtig hé!

    Veel liefs vanaf een herfstachtige Meesterswijk.

  • 31 Maart 2015 - 19:22

    Je Kerkhof:

    Vlieve Tina weghebben jouw verslag ook gelezen heel interessant groetjes oom jan en tante henny

  • 01 April 2015 - 11:08

    Jan En Wilma:

    Lieve Tina,

    Weer wat ervaringen rijker. Wij zijn niet in Bigi Pan geweest maar door jouw verhalen en foto's kunnen we ons er wel een voorstelling van maken. Mooi hoor al die rode ibissen, we hebben er elders wel een paar gezien maar niet zoveel.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in het kindertehuis en succes met de observatie van het meisje, we hopen dat het lukt haar cognitieve ontwikkeling te stimuleren.
    Wij gaan de badkamers in Jachmaar renoveren, echt alles eruit en alles nieuw. Jan is alvast begonnen met de sloop en later krijgt hij hulp van iemand die zelf een klusbedrijf heeft en dus kennis van zaken.
    Ik ga in april nog naar NL, eerst naar een zieke vriendin en dan naar mijn moeder.

    Lieve groetjes uit een warm Algarve.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2015

-

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2015

Mo syi

27 Juni 2015

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

14 Juni 2015

Money money :s :)

29 Mei 2015

De tijd vliegt voorbij!

10 Mei 2015

Uwekio
tinab

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 15217

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: