Verhuist :D ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu Verhuist :D ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

Verhuist :D !

Blijf op de hoogte en volg tinab

20 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Op de plek waar ik woon zijn veel wisselingen doordat mensen weggaan en er weer nieuwe mensen bijkomen. Ik had aan mijn huisbaas gevraagd of ik wel een andere kamer mocht zodat ik wat meer privacy zou hebben en dat mocht gelukkig. Zondag heb ik dus al mijn spullen gepakt en ben ik naar de andere kamer gegaan. Het bevalt echt goed :D Maandag was ik heerlijk nog een dagje vrij en 's avonds ben ik naar mijn tweede salsa dansles gegaan. Samen met 5 huisgenootjes en 2 vriendinnen zijn we daar vorige week mee begonnen. Echt super leuk! We worden hard aan het werk gezet door Chip onze leraar maar we leren snel.

Dinsdag begon de stageweek weer. We zijn bezig met de voorbereidingen van het kinderboekenfestival waar we als huize betheljada een stand hebben. Voor de aankleding van de stand hebben we een poster gemaakt mat alle handen van de kinderen. Die hebben we overgetrokken op gekleurd papier en toen uitgeknipt en op de poster geplakt. Volgende week ben ik de hele week op dat festival te vinden. Er komen veel kinderen naar toe en elk half uur gaan we een presentatie geven gevolgd door een quiz. De klas die aan het einde van de week de meeste vragen goed heeft, wint een prijs. Vandaag gaan we de stand inrichten zodat we maandagmorgen gelijk kunnen beginnen. Ook ben ik deze week weer bezig geweest met de muur en alle verf is er nu bijna af. Na het kinderboekenfestival gaan we weer verder. Ik hoop dat de koers dan weer gestegen is want hij zit nog steeds rond de 3,70 SDR.

Woensdag ben ik samen met meiden van mijn stage naar het casino geweest bij mij in de straat. Ik ben alleen niet echt goed. Met black jack had ik mijn dubbele inzet tot twee keer toe gewonnen maar heb het uiteindelijk allemaal weer vergokt. Uiteindelijk 35 SDR(9 euro ongeveer) vergokt, maar wel een cappuccino met slagroom en chocoladesaus, een loempia, gebakken banaan, een super lekkere maaltijd met onder andere vlees!!!! en twee wijntjes genuttigd. Als ik uit eten was geweest, had het misschien wel meer gekost. :p

• 20 Maart 2015 - 18:59

Christa :

Wat weer een leuk verslag! Gefeliciteerd met je nieuwe kamer