Het regent, het regent de pannetjes worden nat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu Het regent, het regent de pannetjes worden nat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinab - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent de pannetjes worden nat

Blijf op de hoogte en volg tinab

26 April 2015 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen twee weken is het wat meer gaan regenen. De temperatuur is nog steeds lekker warm maar de regen komt af en toen met bakken uit de lucht vallen. Ik wacht meestal op stage even tot het weer droog is totdat ik naar huis fiets maar op de straten liggen dan nog wel hele grote plassen. Als ik in de auto zou rijden en er fietsen allemaal studentjes lang de weg, krijg ik echt zin om dan gas te geven hihi. Gelukkig zijn de automobilisten hier niet zoals mij. Ze houden echt rekening met je. Alleen door die plassen op de weg kun je niet meer zien waar slecht wegdek is en veel putten hebben geen deksel meer. Gelukkig heb ik nog geen brokken gemaakt. Eén keer wel bijna toen een vrouw de autodeur voor mijn neus open gooide. Als ik op z'n Nederlands had gefietst weet ik niet of de deur nog zou functioneren ;p hihi. Maar gelukkig ben ik al ingeburgerd en fietste ik op Surinaams tempo dus de schade viel mee. Tegenwoordig neem ik de paraplu wat vaker mee. Van de week fietste ik naar stage toen het droog was. In de laatste 500 meter begon het te regenen en ik kwam echt tot mijn ondergoed doorweekt op stage aan.

Van het fietsen op Surinaams tempo verbrand je niet zoveel kalorieen dus ik ben weer begonnen met sporten. Van de week vroeg een huisgenoot mij of ik ook mee wou doen aan de telesur trimloop. Ik ben gelijk enthousiast gaan trainen en vrijdag is het al zover. Dan gaan we 10 km rennen langs de waterkant. Van de week nog maar even trainen! Op 30 mei is staat de volgende wedstrijd al gepland want dan loop ik mee in een sponserloop. Dit gaan we doen met een aantal stagiaires van Betheljada en het geld dat we ophalen komt ten goede aan de stichting.

Op stage gaat het goed. Dinsdag zijn we weer naar de pier geweest en het was leuk om te zien dat er veel animo voor was. Helaas was de pier gesloten ivm. werkzaamheden maar we hebben we gezellig langs het water gezeten. Hopelijk is hij volgende week weer open. Ook is TKO (terugkomonderwijs) begonnen en binnenkort begint dan de drie daagse cursus over coaching. Ook mijn tweede supervisie bijeenkomst heeft plaatsgevonden en het huiswerk staat al in de rij. Voor de muur hebben we nu verf gehaald en het ontwerp is klaar. Binnenkort gaan we dus beginnen met verven! Ik heb er zin in. Vrijdag kwam er iemand filmen voor een presentatiefilmpje over Betheljada. De vorige was erg verouderd dus het is tijd voor een nieuwe. Tijdens festivals laten we die film vaak zien. Volgende week begint het kinderboekenfestival weer. Alleen nu in Lelydorp. Ook hier gaan we weer met een stand staan en we zijn weer druk bezig met de voorbereidingen. Voor mij zou het alleen bij de voorbereidingen blijven want nu heb ik vakantie :D Heerlijk een paar weekjes vrij!! #Laat de zon maar schijnen!

  • 27 April 2015 - 14:55

    Christa :

    Goed sportief bezig Tina! Fijne tijd gewenst met Jarno, pa en ma.

  • 28 April 2015 - 06:48

    Ben En Zwanny:

    We hopen dat het de komende tijd mooi weer blijft, nu familie over is. Geniet ervan! Allemaal een hele fijne vakantie toegewenst.

  • 28 April 2015 - 16:19

    Kerkhof:

    Lieve Tina een fijne vacantie gewenst met de familie en groeten van oom jan en tante Henny de chauffeuse had schuld hoor jij niet ik ben voor het examen gezakt toeknik dit deed zonder verdere fouten gemaakt te hebben doeg oom jan en tante henny

  • 30 April 2015 - 16:13

    Hanszijffers@gmail.com:

    Hallo Tina,

    Je bent lekker bezig. Alleen leuke dingen. Leuke stage, leuke vakantie, leuke veldloop, leuke Jarno, leuke ouders. Dat komt wel goed! Geniet er samen van! Mooie vakantie,
    hartelijke groet,
    Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2015

-

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2015

Mo syi

27 Juni 2015

prinses, aap, dwergen en nog veel meer.

14 Juni 2015

Money money :s :)

29 Mei 2015

De tijd vliegt voorbij!

10 Mei 2015

Uwekio
tinab

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 15229

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: